שכפול שלט לשער חשמלי ורכב – מאמר מקיף ומקצועי

השלטים לשערים החשמליים מתחלקים לשני סוגים עיקריים:

1. שלטים בעלי קוד קבוע ( FIXED CODE ).

2. שלטים בעלי קוד משתנה ( ROLLING CODE ).

נהוג לחשוב שכאשר רוכשים שלט אוניברסלי לדוגמא שלט מתוצרת REMOCON ניתן לגרום לו ללמוד כל שלט לשער חשמלי אשר בידינו אך לא כך הדבר. לכאורה המוצר המזערי הזה שנקרא שלט לשער חשמלי הוא מעגל אלקטרוני מתוחכם מאוד אשר הושקע בו פיתוח רחב משאבים. מאחורי הפיתוח של המעגל הזה עומדים מהנדסי תוכנה, אלקטרונאים ואפילו מעצבים.

לעתים רבות בממוצע 1 ל- 3 לקוחות פונה אלינו לוקח לחנות ומבקש לקודד על גבי השלט השלט החדש אותו הוא רוכש גם את השלט הקיים של הרכב או שלט של שער נוסף. לא ניתן להתעלם מהתסכול בו נתקל הלקוח ומהזעם אותו הוא מפגין כלפי או כלפי נציג השירות. אפשט את הדברים בקליפת האגוז כדי להסביר מה אפשרי ומה בלתי אפשרי.
מה אפשרי ומה בלתי אפשרי
ניתן לקודד על גבי שלט קוד משתנה (ROLLING CODE) מספר שערים אשר פועלים כולם ב- ROLLING CODE.
ניתן לקודד על גבי שלט קוד קבוע (FIXED CODE) מספר שערים חשמליים או מחסומי חניה ו/או רכבים אשר פועלים על אותו התדר ובאותה השיטה.
כאמור נדרשים תנאים מצטברים !!!
עם זאת – כיום רוב השערים והרכבים עוברים לשיטת ROLLING CODE מתוחכמות יותר ויותר ואלו מתבססות על תדרים שונים לכן גם אם ברשותנו שלט לשער חשמלי אשר מבוסס
על קוד משתנה ובמקביל שלט לאזעקה לרכב אשר מבוסס על קוד משתנה אין זה בהכרח אומר שנוכל לקודד אותם על אותו השלט. כמו כן, גם אם ברשותנו שני שערים המבוססים שניהם על קוד משתנה אין זה אומר שנוכל לקודד את שניהם על אותו השלט. חייבים שיתקיימו שני תנאים מצטברים – האחד, קוד קבוע / משתנה והשני, תדר זהה. לעתים אף נדרש תנאי שלישי דהיינו אלגוריתם זהה בשיטת הקידוד דבר אשר מסבך את כל הסיפור.
אז כיצד ניתן לדעת מה אפשר ומה אי אפשר ?
לרוב משתמש הקצה אינו יכול לדעת, צוות המומחים של סופר שלטים מכיר את היתרונות החסרונות והמגבלות של כל השלטים בשוק ויודע לאור הניסיון המקצועי אילו שלטים ניתן לשבט. על כן, במידה וברצונכם לשלב בין מספר שלטים יש לפנות לצוות הטכני של סופר שלטים ופשוט לשאול אותו.
בהמשך אתן מספר דוגמאות לשלטים אשר בשום מקרה לא ניתן לשלב אותם בשלט אחר ויש לקודד אותם אך ורק על גבי שלט מקורי אחר.

שכפול שלט קידוד שלט ומה שביניהם

אז מה בעצם ההבדל בין שכפול שלט לקידוד שלט ?
שכפול כשמו כן הוא – יצירת אח תאום – העתק מדויק COPY של שלט אשר נמצא ברשותנו. בשיטה זו אין צורך לגשת אל השער החשמלי או אל הרכב כל שעלינו לעשות הוא להגיע אל סופר שלטים עם שלט מקורי או לחילופין להזמין שלט בחנות האינטרנטית בעל יכולת למידה.
 ראוי לציין כי ישנם שלטים בעלי שבב אשר מאפשר לימוד עצמי וישנם שלטים אשר נפתחים ללימוד אך ורק באמצעות מחשב ייעודי אשר מיוצר לאמצעי זה והלה צורב את הקוד על גבי השלט.
קידוד מאידך, הוא הליך בו השער או הרכב או האופנוע “פותח את שעריו” ומוסיף לרשימה שלו שלט חדש. מדובר במערכות קוד משתנה ROLLING CODE אשר מכילות מעין רשימת WHITE LIST ממש כמו סלקטור במועדון או מארחת במסעדה. אך ורק שלטים אשר יופיעו ברשימה יפעילו את האזעקה או יפתחו את השער או האזעקה.
הליך הקידוד הוא בעצם כזה אשר אומר לשער / לרכב – “הוסף את המספר הסידורי הייחודי של השלט החדש שברשותי לרשימה שלך ואפשר לו לעבוד”.
קידוד שגוי עשוי למחוק את הרשימה כולה ולאפשר אך ורק לשלט החדש או לאלו אשר ביצענו עבורם קידוד לעבוד מול המערכת האמורה לכן כאשר מבצעים קידוד יש לפעול בשקידה ראויה לפי ההוראות או להזמין את שירותיו של איש טכני.
דוגמאות לשלטים אשר לא ניתן לשכפל ויש לרכוש שלטים מקוריים בלבד (שלטים הדורשים קידוד מול השער):
* שלט סמייל לשער חשמלי (שלט סמיילי SMILE לשער חשמלי)
* שלט עורב לשער חשמלי
דוגמאות לשלטים אשר לא ניתן לשכפל ויש לרכוש שלטים מקוריים בלבד (שלטים הדורשים קידוד מול מערכת האזעקה ברכב):
* שלט קוברה
* שלט לאזעקה לרכב דגם ריינג””””””””””””””””ר (פעמון)

.

סופר שלטים

סניף ראשי: יצחק אלחנן 10
תל-אביב 6525011
072-2608045
בתוך שטיפת הרכבים
info@shaarim.co.il

ארגון המנעולנים
ארגון המנעולנים
אמון הציבור
אמון הציבור

אפשרויות תשלום באתר המקוון

אנחנו מכבדים את כרטיסי האשראי הבאים:

כרטיסי אשראי

חנות החברה

תפריט נגישות

דילוג לתוכן